Citroen DS3

    Ma?e jest pi?kne – czyli Citroen DS3

     

     

     

     

     

     

    Ju? od d?u?szego czasu czeka?em na ten dzie?, kiedy to dostan? w swoje r?ce t? ma?? czerwon? bestie.

     Linia DS to pomys? Citroena na sprzeda? aut w bardziej wysublimowanych opakowaniach, gdzie do g?osu mog? doj?? w wi?kszym stopniu projektanci ni? ksi?gowi. I trzeba przyzna?, ?e wida? to ju? na pierwszy rzut oka. Z przodu przypomina bratni model C3, lecz od razu zauwa?amy szersze nadkola, przet?oczenia z wkomponowanymi ?wiat?ami do jazdy dziennej i stylistyk? w stylu coupe, które nadaj? mu zadziorno?ci i sportowego charakteru. Do tego podwójny wydech wmontowany w tylny dyfuzor i ju? mamy rasow? wy?cigówk?.

     

     

     

     

     

    Wn?trze.

    Ju? na pierwszy rzut oka wida?, ?e nie mamy do czynienia z „cywiln?” wersj?. Pó? kube?kowe fotele obszyte czarn? perforowan? skór? robi? wra?enie ju? przed zaj?ciem w nich miejsca. Trzeba przyzna?, ?e s? bardzo wygodne, jednak trzymanie na boki mog?o by by? ciut lepsze. Konsola ?rodkowa z elementami imituj?cymi w?ókno w?glowe i wkomponowanym ekranem komputera pok?adowego, tak?e zdradza sportowe zaci?cie ma?ego Citroena. Jednak najlepsze co mog?o si? znale?? w wn?trzu tego samochodu to kierownica. Ma?a, z idealnie wyprofilowanymi przet?oczniami u?atwiaj?cymi trzymanie, obszyta przyjemn? w dotyku skór?. Na dobr? spraw? we wn?trzu DS3 nie bardzo jest si? do czego przyczepi?. Wszystko wykonane jest precyzyjnie i cieszy nie tylko oko…

     

     

     

     

     

     

    Wra?enia z jazdy.

    DS3 to nie tylko sportowy wygl?d. To tak?e ma?y potworek kryj?cy si? pod mask? i potrafi?cy rozp?dzi? to autko do pierwszej setki ju? w 7 sekund. A to wszystko dzi?ki do?adowanemu silnikowi 1.6 o mocy 155KM  i momentem obrotowym si?gaj?cym 240Nm przy 4000 obr./min. A do tego sam moment odpalania. Przekr?casz kluczyk i wydaje Ci si? ?e siedzisz w Subaru Imprezie STI. A to za spraw? wskazówek pr?dko?ciomierza i obrotomierza, które po w??czeniu zap?onu w?druj? do ko?ca skali i wracaj? do jej pocz?tku.

    No ale przecie? nie mo?na tak siedzie? i patrze? na wskazówki, tylko trzeba rusza?.

    1,2,3… i nie ma za bardzo gdzie wrzuca? wy?szych biegów. Autko „ci?gnie” praktycznie od samego do?u a? do czerwonej skali na obrotomierzu, a turbo dziura w?a?ciwie nie istnieje. Oczywi?cie spalanie jest proporcjonalne do stylu jazdy, dlatego ?rednie zu?ycie paliwa na poziomie 6,7l jak podaje producent mo?na osi?gn??, jednak przy spokojniej je?dzie. Ale nie oszukujmy si?, tym ma?ym bolidem nie da si? spokojnie porusza?. Gdy? cho?by dla samego d?wi?ku silnika noga sama wciska mocniej gaz.
    DS3 prowadzi si? wy?mienicie. 17 calowe felgi z nisko – profilowymi oponami idealnie trzymaj? pojazd na drodze. I mimo twardego zestawienia, zawieszenie ca?kiem dobrze t?umi nierówno?ci.

     

    Cena.

     

    Po co mówi? o pieni?dzach – przysz?y nabywca b?dzie mia? raczej inne priorytety wybieraj?c t? sportow? odmian?! Nie ukrywajmy ten samochód nie nadaje si?, jako g?ówne auto w rodzinie, nie do twarzy mu z hakiem i przyczep? kempingow?. To auto ma sprawia? frajd?! A cena jest jednym z marginalnych wyznaczników powodzenia w sprzeda?y tego modelu. W wersji SPORT CHIC ( czyli testowanej ) – otrzymujemy prawie wszystko skór?, nawigacj?, zestaw HIFI + subwoofer, ESP itd. Itp. To wszystko musi kosztowa?, lecz najwa?niejszym wyznacznikiem ceny jest awangardowy design, który nie znudzi si? za 2 czy 3 lata. Jak w przypadku konkurencji. I tak jak kobiety nie pyta si? o wiek, tak samo w tym wypadku nie powinno pyta? si? o cen?! A je?li ju? kto? bardzo chce wiedzie? ile takie cacko kosztuje – zapraszam do salonu J

     

    Podsumowanie.

    Ma?y Citroen DS3 to co? czego do tej pory brakowa?o w rodzinie francuskiego producenta.

    Nie ma chyba osoby która nie ogl?dnie si? za nim na drodze – ale przecie? w?a?nie o to chodzi, bo to samochód dla tych którzy lubi? si? wyró?nia?. Na pewno nie nadaje si? do codziennej jazdy po mie?cie, gdy? szkoda marnowa? ten silnik. Za to si? do kolekcjonowania punktów – nie tylko na stacjach benzynowych - nadaje si? wy?mienicie…

     

     

     

    Samochód udost?pniony dzi?ki firmie GOLEMO

    Nowy Targ ul. Podtatrza?ska 3

    autoryzowanemu dealerowi marki Citroen.

    Więcej »