Ford Focus 1.0 EcoBoost

    Ford Focus 1.0 EcoBoost – kpina, a mo?e jednak nie?

     

     

     

     




    Kiedy dosta?em propozycj? przetestowania wspólnie z portalem Podhale24 nowego Forda Focus’a, pomy?la?em dobrze, ale przecie? „Oni” ju? testowali ten samochód. Okaza?o si? jednak, ?e mia?a to by? wersja z male?kim silniczkiem 1.0…

    Silnik o tej pojemno?ci i w dodatku trzycylindrowy w samochodzie, który raczej ma?y nie jest? To raczej nie mo?e by? dobry pomys?. Ale ?eby upewni? si? w swoich przekonaniach bez wahania zgodzi?em si? na ma?y test. Szczerze mówi?c, ju? nawet reklama w TV troszk? mnie ?mieszy?a, bo przecie? pod mask? ma by? wielki silnik o odpowiedniej mocy. I z takim w?a?nie podej?ciem odebra?em „foczk?”.

     

     

     

     

     

    O wygl?dzie nie ma si? co za wiele rozpisywa?, bo mo?na o tym przeczyta? na „podhale24”

    Ale trzeba powiedzie?, ?e zarówno na zewn?trz jak i w ?rodku nie ma si? do czego przyczepi?. Dynamiczna sylwetka sprawia, ?e mi?o jest zawiesi? oko na tym poje?dzie, a jako?? wyko?czenia wn?trza samochodu jest równie? na najwy?szym poziomie.

     

    No ale przejd?my do najwa?niejszego – jazdy.

    Zapalaj?c silnik czeka?em na charakterystyczny d?wi?k trzycylindrowej jednostki. No i bardzo si? rozczarowa?em, ale za to pozytywnie. Silnika na wolnych obrotach prawie w ogóle nie s?ycha?. A co najlepsze drgania znane z trzycylindrowych jednostek zosta?y ca?kowicie zniwelowane. No ale od samego s?uchania silnika niczego ciekawego si? cz?owiek nie dowie, dlatego trzeba by?o wrzuci? pierwszy bieg, i w drog?.

    I tu kolejne bardzo wielkie, pozytywne zaskoczenie. Male?kie serce Focusa, a? rwie si? do jazdy, a z wn?trza komory silnika dobiega nas bardzo przyjemny d?wi?k, jakby pod mask? „gra?a” male?ka „V-ka”. Samochód przyspiesza od samego do?u. Wygl?da to tak jakby chcia? pokaza? wszystkim „wi?kszym” samochodom, ?e mog? z nim mie? spory problem. Wszystko to za spraw? turbinki, dzi?ki której z tego niewielkiego silnika wykrzesano a? 125 KM.  

    Nie jest to mo?e szczyt marze?, ale przecie? nie mówimy o samochodzie sportowym, tylko rodzinnym kompakcie, a w tym przypadku mocy jest a? nadto.

    A co ze spalaniem?

    W czasie testu ?redni wynik waha? si? w granicach 7,5 – 7,7 litra na 100 km ( przy raczej ma?o ekonomicznej je?dzie…) co z?ym wynikiem nie jest. 



                                               

     

    Oczywi?cie nie mo?na zapomnie?, o tym, ?e Focus doskonale si? prowadzi, ale to ju? standard w tym modelu.

     

    Podsumowuj?c, ford z silnikiem 1.0 EcoBoost naprawd? bardzo pozytywnie mnie zaskoczy?, i zreszt? chyba nie tylko mnie bo i wszystkich kolegów z redakcji MotoPodhale te?. I musz? w tym miejscu przeprosi? twórców tego? silnika, bo nie wierzy?em, ?e to auto pojedzie.

    A tak na koniec, zastanawia mnie tylko jedno. A mianowicie ?ywotno?? tego silnika. Chodzi tu g?ównie o system Start/Stop, który gasi samochód podczas postoju np. na ?wiat?ach. Czy to aby nie wyko?czy turbiny???

    Miejmy nadziej? ?e nie.

     

     

     

    Samochód udost?pniiony dzi?ki firmie

    Wikar Podhale

    Nowy Targ ul. Podtatrza?ska 3

    oraz portalowi Podhale24

    Więcej »