Peugeot 208

    Peugeot 208 – Lew w skórze kotka

     

     

    Peugeot od zawsze znany by? z produkcji niewielkich ale za to bardzo udanych samochodów nie tylko dla ludzi z grubym portfelem. Z tego te? w?a?nie przeznaczenia zas?yn??a seria 200, której historia si?ga ju? 1929 roku, kiedy to zacz?to produkowa? model 201.

    Do najs?ynniejszych modeli zalicza si? jednak 205-ka, która wyprodukowana w liczbie ponad 5 milionów egzemplarzy podbi?a europejski rynek. Jeszcze wi?kszym sukcesem mo?e si? poszczyci? jednak jej nast?pca, model 206 produkowany od 1998 roku a? to tej pory jako 206+.

    W roku 2006 przysz?a kolej na kolejny model czyli 207. M?odszy brat równie? cieszy? si? du?? popularno?ci? w?ród klientów salonów, jednak eksperci z Peugeota postanowili wprowadzi? na rynek co? ?wie?szego, gdy? zbyt agresywne linie nie przypad?y do gustu ?e?skiej cz??ci klientów…

    I tym w?a?nie sposobem od maja 2012 roku w salony zawita? model 208.

     

    Nowy model francuskiego producenta ju? na pierwszy rzut oka przyci?ga uwag?. Du?y trapezowaty grill z ?adnie zaakcentowanym obrysem, mniej agresywne kszta?ty (w porównaniu do poprzednika) i g??bokie przet?oczenia naprawd? mog? si? podoba?, a dyfuzor na przednim zderzaku nadaje autku sportowego charakteru. Dodatkowo zaraz nad atrap? wmontowana zosta?a nazwa producenta, gdyby przypadkiem kto? zapomnia? co oznacza wielki lew na masce… Ty? samochodu ozdabiaj? pi?kne lampy wystylizowane na kszta?t podkowy oraz centralnie zamontowane ?wiat?o przeciwmgielne.

     

    Najwi?ksze jednak zaskoczenie czeka nas po wej?ciu do ?rodka 208-ki.

    W pierwszym momencie rzuca si? w oczy siedmio calowy dotykowy monitor (dost?pny opcjonalnie), umieszczony na ?rodku deski rozdzielczej, dzi?ki któremu mo?emy sterowa? takimi funkcjami jak chocia?by radio czy komputer pok?adowy. Zaokr?glone kszta?ty wyko?cze? zast?pione zosta?y bardziej „kanciastymi”, przez co ka?da z p?aszczyzn jest bardziej wyodr?bniona. Najciekawszym jednak elementem wn?trza ma?ego lwa jest kierownica. Zdecydowanie mniejsza ni? u konkurentów, sprawia, ?e prowadzenie pojazdu daje naprawd? wielk? rado??.

    Baga?nik 208-ki ma pojemno?? 311 litrów. Po roz?o?eniu siedze? jego obj?to?? wzrasta do maksymalnie 1076 l. Wn?trze 208-ki jest przestronne. Przede wszystkim do dyspozycji jest sporo miejsca nad g?ow?, zarówno z przodu jak i z ty?u. Fotel kierowcy jest pocz?wszy od podstawowej wersji regulowany na wysoko??.

     


    Przejd?my jednak do jazdy. Testowany model posiada? silnik o pojemno?ci 1,4 litra VTi i mocy 95KM. Taka moc pozwala na naprawd? sprawne poruszanie si? po mie?cie. Jedyne co mo?e delikatnie przeszkadza? podczas jazdy 208-k? to dosy? d?ugi skok lewarka skrzyni biegów, jednak biegi wchodz? precyzyjnie i lekko.

    Ma?y francuz prowadzi si? niezwykle lekko, ma?? kierownic? mo?na kr?ci? dos?ownie jednym paluszkiem. Sprawia to, ?e parkowanie w ciasnych uliczkach to kaszka z mleczkiem. Warto równie? zaznaczy?, ze model 208 jest wyposa?ony standardowo w system ESP oraz 6 poduszek powietrznych, co sprawia, ?e jest to bardzo bezpieczny pojazd.

     


    Podsumowuj?c, Peugeot 208 to naprawd? gro?ny zawodnik w segmencie B. Francuski producent przygotowa? dla nowego malucha szerok? gam? silników (jest ich dziewi??), od znanych i sprawdzonych jednostek HDi i VTi po nowe, ekonomiczne trzycylindrowce. Wygl?da wi?c na to, ?e 208-ka ma wszystko, czego klienci mogliby oczekiwa?. Niestety, konkurencja tak?e nie ?pi…

     

     

    Samochód udost?pniony dzi?ki firmie GOLEMO

    Nowy Targ ul. Podtatrza?ska 3

    autoryzowanemu dealerowi marki Peugeot.

    Więcej »