Suzuki Kizashi

    Suzuki Kizashi – pi?kny wojownik.


     

    W 2010 roku w polskich salonach zadebiutowa? nowy model Suzuki o ciekawie brzmi?cej nazwie Kizashi. W wolnym t?umaczeniu s?owo to oznacza? mo?e „nadej?cie czego? wspania?ego”.  I w pewnym sensie co? w tym jest… Producent z kraju kwitn?cej wi?ni, prezentuj?c w 2007 roku na salonie samochodowym we Frankfurcie ów model – wtedy jeszcze w wersji koncepcyjnej – ?mia?o da? zna? rywalom, ?e wkracza do segmentu D, gdzie by? raczej nowicjuszem.

    Trzeba przyzna?, ?e Kizashi wprowadzi?o do swojej klasy sporo ?wie?o?ci. Mimo, i? jest to klasyczny sedan, to od razu wida?, ?e nie brakuje mu sportowego charakteru. Podkre?laj? to wszechobecne przet?oczenia wlotów powietrza, czy progów. Tak?e z ty?u widniej? sportowe aspekty, jak delikatny spoiler na klapie, oraz bajeczne ko?cówki wydechów wkomponowane w zderzak. Ca?o?ci dope?niaj? ?adne 18-to calowe felgi z lekkich stopów. Ogólnie ca?a linia samochodu poprowadzona jest bardzo dynamicznie, zachowuj?c jednak szyk i elegancj?.

     

    Wn?trze nowego flagowego modelu Suzuki to ju? jednak troch? inna bajka. Tutaj postawiono bardziej na wygod? i estetyk?, chocia? i sportowe detale takie jak zegary, czy wstawki w kolorze aluminium te? znalaz?y tutaj swoje miejsce. Na pewno nie mo?na si? przyczepi? do jako?ci materia?ów jak i ogólnego wyko?czenia kabiny Kizashi. Wszystkie elementy doskonale do siebie pasuj? i wspó?graj? ze sob?.  Dobrze wyprofilowane fotele sprawiaj?, ?e zarówno kierowca jak i pasa?er nawet w d?ugich trasach b?d? podró?owa? naprawd? wygodnie. Ale pasa?erowie na tylnej kanapie tak?e nie mog? narzeka?, gdy? z ty?u miejsca tak?e jest wystarczaj?co du?o.  Jedynym minusem mo?e by? co najwy?ej baga?nik, którego przestrze? ogranicza? mog? wchodz?ce do ?rodka zawiasy klapy.

     

     

     


     

    Jednak to naprawd? niewielki szczegó?, który Suzuki nadrabia w zupe?nie inny sposób. A mianowicie wra?eniami z jazdy… Krótko mówi?c ten samochód po prostu klei si? do drogi. A to za spraw? sportowo zestrojonego uk?adu jezdnego, oraz nap?du na cztery ko?a. Poruszanie si? Kizashi po ostrych zakr?tach to delikatnie mówi?c czysta poezja. A i w trudnych warunkach, takich jak ?nieg czy deszcz mo?na by? spokojniejszym maj?c pewno??, ?e wszystkie ko?a s? nap?dzane.

     

    Firma Suzuki póki co oferuje nam tylko jedn? jednostk? nap?dow? do modelu Kizashi. Jest to benzynowy silnik 2.4 l o mocy 178KM i momencie obrotowym si?gaj?cym 230Nm. Mo?e on wspó?pracowa? z manualn? lub bezstopniow? skrzyni? automatyczn? CVT.

     

    Podsumowuj?c Suzuki Kizashi to naprawd? bardzo przyjemny samochód. Doskonale si? prowadzi i ma niecodzienn? stylistyk?. My?l? jednak, ?e dobrze by by?o gdyby w ofercie znalaz? si? jaki? silnik wysokopr??ny, bo i takie maj? swoich fanów.

     

    Podstawowe dane techniczne:
    Suzuki Kizashi 2.4 CVT
    Silnik: 2393 cm3
    Moc: 178 KM przy 6000 obr./min
    Moment obrotowy: 230 Nm przy 4000 obr./min
    Skrzynia biegów: bezstopniowa, CVT
    Liczba, uk?ad cylindrów: 4, rz?dowy
    Wymiary (d?./szer./wys.): 4650/1820/1470 mm
    Rozstaw osi: 2700 mm
    Masa w?asna: 1530 kg
    ?rednia emisja CO2: 191 g/km

    Osi?gi:
    0-100 km/h: 8,8 sekundy
    Pr?dko?? maksymalna: 205 km/h
    Zu?ycie paliwa:
    Miasto: 11,3
    Trasa: 6,6
    Cykl mieszany: 8,3

    wg danych producenta

     

     

     

    Samochód udost?pniony dzi?ki uprzejmo?ci


    P.U.H. "AUTO-COMPLEX"


    Oddzia? w Nowym Targu

    ul. Szaflarska 139
    34-400 Nowy Targ

     

    Więcej »