Opel Mokka




    Opel Mokka – lepszy ni? mocna kawa.

     

     

    Nie dawno w salonach Opla pojawi?a si? nowa pozycja. Jest ni? SUV, a raczej powiedzie? mo?na crossover o nazwie Mokka. Mo?na si? zastanawia?, dlaczego nazwano samochód jak kaw?? Przyznam, ?e to pytanie dosy? d?ugo sp?dza?o mi sen z powiek. Jednak tylko do czasu… Ci którzy mnie znaj?, wiedz?, ?e kawy raczej nie pijam. Ale nawet gdyby by?o inaczej to pewnie przesta?bym j? pi?, gdy? ten samochód potrafi pobudzi? lepiej ni? konkretna dawka kofeiny.

     

    Ale przejd?my do konkretów.  Mokka powsta?a na bazie Opla Corsy. Stylistyka nadwozia jest dosy? odwa?na, a samo auto wygl?da na „zadziorne” i gotowe na wszystko. Bardzo ciekawie prezentuj? si? du?e 18-to calowe felgi z lekkich stopów, oraz charakterystyczne przet?oczenia na drzwiach sprawiaj?ce, ?e ma?y SUV wygl?da na bardziej umi??nionego. Mokka nie jest jednak typow? terenówk?. Na pewno lepiej czuje si? w mie?cie ni? trudnych warunkach, co nie oznacza jednak, ?e nie mo?na si? ni? wybra? poza drogi asfaltowe.

     

     


     

    Prowadzenie Mokki to zupe?nie inna historia. W tej kwestii nie mo?na si? zupe?nie do niczego przyczepi?. Chocia? testowana wersja dysponowa?a tylko nap?dem na przedni? o?, to samochód doskonale sprawdza? si? w ostrych zakr?tach jak i na d?ugich prostych. A to dzi?ki doskonale skonfigurowanemu zawieszeniu jak i wszelakim systemom wspomagaj?cym kierowc?. A szerokie opony dope?nia?y ca?o?ci.

     

    Wn?trze.

    Przyznam szczerze, ze tutaj tak?e nie mia?em si? za bardzo do czego przyczepi?. Wn?trze Mokki wykonane jest z bardzo dobrej jako?ci materia?ów. Wszystkie wska?niki i prze??czniki s? czytelne, a obs?uga intuicyjna. Wysoka pozycja za kierownic? sprawia, ?e cz?owiek czuje si? bezpiecznie, a fotele s? wygodne i dobrze trzymaj? na boki. Miejsca tak?e jest zaskakuj?co du?o, zarówno z przodu jak i na tylnej kanapie. Mimo, ?e samochód do wielkich nie nale?y.

     

    Silnik.

    Testowany egzemplarz dysponowa? najs?absz?, z oferowanych do tego modelu jednostk? nap?dow?, a mianowicie benzynowym silnikiem o pojemno?ci 1,6l i mocy 115KM –trzeba przyzna?, ?e to troszk? za ma?o jak na taki samochód. Jednak Opel proponuje nam tak?e mocniejsze silniki takie jak:

    - benzynowy 1.4 Turbo o mocy 140KM i nap?dem 4X4 wspó?graj?cym z 6-cio biegow? manualn? skrzyni? biegów ,

    oraz

    -  wysokopr??ny 1.7  CDTI dysponuj?cy moc? 130KM z skrzyni? automatyczn?, lub manualn? 6-cio biegow? i nap?dem 4X4.

     

     

     

     

    Najlepsze jednak zostawi?em sobie na koniec. Jest to male?ki, mo?na by powiedzie? nieistotny detal, który jednak niezwykle mi si? spodoba?, i za?o?? si?, ?e b?d? tacy, którzy nawet go nie zauwa??. A tym szczegó?em jest…

     

    O tym w nast?pnym odcinku J

     

     

    Nie no, ?artowa?em.

    Jest nim male?kie ?wiate?ko poruszaj?ce si? po zegarze pr?dko?ciomierza, tu? przy samej wskazówce. Efekt jaki robi ta male?ka dioda jest nieziemski i nadaje temu SUV-owi niezwyk?ego charakteru.

     

    Podsumowuj?c.

    Oplem Mokka po prostu chce si? je?dzi?, i gdybym tylko móg? to pewnie bym z niego nie wysiada?.

     

     

     

     

    Samochód udost?pniony dzi?ki firmie

    MARIMEX

    Autoryzowany dealer Opel i Chevrolet

    Nowy Targ

    ul. Krakowska 7

    Więcej »